[O1] Włączające się wiatraki chłodnicy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • borja
    Classic
    • 2012
    • 8

    [O1] Włączające się wiatraki chłodnicy

    Dziś przeglądając strony natknąłem się na artykuł



    w którym jest napisane że występują awarie głowic w silnikach 1.6 BSE zasilanych LPG które zostały wyprodukowane w Meksyku. Być może partia głowic z Meksyku dotarła na linię produkcyjną skody.

    [ Dodano: Sob 15 Cze, 13 18:33 ]
    Dziś przeglądając strony natknąłem się na artykuł



    w którym jest napisane że występują awarie głowic w silnikach 1.6 BSE zasilanych LPG które zostały wyprodukowane w Meksyku. Być może partia głowic z Meksyku dotarła na linię produkcyjną skody.

  • DariuszŻ
    Classic
    • 2011
    • 10

    #2
    [O1] Włączające się wiatraki chłodnicy

    Witam mam następujący problem? Dwa miesiące temu zapaliła się kontrolka z silniczkiem na desce rozdzielczej więc mechanik wymienił mnie czujnik termostatu i zgasła niby ok.
    Ale miesiąc temu zauważyłem że włącza się mnie wiatrak mały od klimatyzacji a duży nie?
    Więc znowu mechanik.Stwierdził że duży zatarty i wymienił duży i zaczęło wszystko działać,ale zauważyłem pewną rzecz. Podczas odpalenia silnika gdy jest zimny włączają się dwa wiatraki a gdy ciepły nie??? Gdy wyłączę silnik i włączę jeszcze raz to wiatraki gasną???
    Stąd moje pytanie czy to może być wina tego czujnika termostatu??? Zaznaczam że kupiłem nowy i oryginalny czujnik!!!!
    Skoda Octavia 1,6 BFQ 2003 rok
    Z Góry Bardzo Dziękuję za wszystkie rady ???!!!

    Komentarz

    • czernobyl
      L&K
      • 2008
      • 1276
      • Octavia III (5E3)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
      • BSE 1.6 MPI 102 KM
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      #3
      DariuszŻ, po 1. to temat wrzuciłeś 2 razy. usuń duplikat. w kwestii formalnej: okaż litość forumowiczom i zmniejsz ilość wykrzykników i znaków zapytania.

      do rzeczy- co to za czujnik termostatu? niedawno przerabiałem na sobie układ chłodzenia w BFQ i nie wiem, o jakim czujniku mówisz. podaj numery lub przynajmniej fotę czujnika

      ps. było już x razy: w tym modelu zawsze włączają się oba wiatraki, podłączenie fabryczne wyklucza możliwość działania tylko jednego z nich

      no i oczywiście podaj, jakie błędy wypluwa VAG/VCDS

      Komentarz

      • Tatra
        Ambiente
        • 2011
        • 248
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        U mnie (OIIT) przy zimnym silniku włączał się wiatrak. Wył bardzo głośno i po ok 10-20 sekundach wyłączał się.
        Pomogła wymiana czujnika płyny chłodzącego.

        " Co Pan zrobisz?...Nic Pan nie zrobisz !"
        Pzdr. - 1.6 MPI

        Komentarz

        • ziutsane
          RS
          • 2007
          • 2376

          #5
          Pany,
          Ja mam inna dzwina rzecz.
          Wlasnie przyjechalem do domu. Wlaczyl mi sie wiatrak, postanowilem zajrzec pod maske bo dziwnie przy postoju wskazowka byla na srodku a chwile po tym wskazowka opadala. Odrecam korek zbiornika wyrownawczego a plyn mi podchodzil do gory (na wylaczonym silniku). Co to? pierwsze co przyszlo mi na mysl to odwrocony termostat...
          Pod korkiem oleju nie ma zadnych maselek, poziom oleju sie nie zmienia...

          WTF?
          Radio: C90r+XDP210EQ
          Kable:Opt,Skyline,50 mm
          Wzm:XES M1+FP 1.800
          Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante

          Komentarz

          • Le-Ce
            L&K
            • 2010
            • 1313
            • Octavia I (1U2)
            • AUM 1.8 20VT 150 KM

            #6
            ziutsane,

            na mój nos, to mogą być pierwsze objawy piardniętej uszczelki pod głowicą.
            ale lepiej jak się okaże, coś z termostatem, oby :!:
            Moja ADELA

            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58788

            i jej najlepszy wynik 15,75 l/ 100km

            Komentarz

            • ziutsane
              RS
              • 2007
              • 2376

              #7
              Było bul bul bul i podeszło prawie pod korek, potem zeszło do normalnego poziomu...
              Jak się okaże uszczelka, to wymieniam ją + rozrząd + warto zobaczyć w jakiej kondycji jest słupek...
              Na korku nie ma masła, W zbiorniczku płyn nie ma oleistych plam, oleju nie dobywa ...

              Juh wie co to :/
              Dodatkowo autko jest niedogrzane jak się jedzie (wskazówka lekko opada) :shock:
              Radio: C90r+XDP210EQ
              Kable:Opt,Skyline,50 mm
              Wzm:XES M1+FP 1.800
              Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante

              Komentarz

              • richi9
                Rider
                • 2011
                • 427

                #8
                czysta fizyka płyn sie rozszeża w ykładzie i robi sie ciśnienie a jak upuścisz cisnienie to płyn wychodzi przez zbiornik. Jak masz wątpliwości co do uszczelki głowicy to jedź na stacje dignostyczną tam maja pezyrząd do wykrywania dwutlenku węgla i zaraz ci wykaże przy zbirniku czy faktycznie uszczelka poszła.

                Komentarz

                • ziutsane
                  RS
                  • 2007
                  • 2376

                  #9
                  richi9, Chyba podjadę, sprawdzę również kompresję. Jednakże, nie wydaje Ci się dziwne, że wskaźnik temperatury lekko opada??
                  Radio: C90r+XDP210EQ
                  Kable:Opt,Skyline,50 mm
                  Wzm:XES M1+FP 1.800
                  Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante

                  Komentarz

                  • DariuszŻ
                    Classic
                    • 2011
                    • 10

                    #10
                    Witam wszystkich
                    Dziękuję za cenne rady ale u mnie najprawdopodobniej był czujnik temperatury płynu chłodzącego został wymieniony i na razie jest ok.Będę obserwował co dalej
                    Jeszcze raz Dzięki Wielkie

                    Komentarz

                    Pracuję...